Jump to content

Grumpy Grapes

Members
  • Posts

    343
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Grumpy Grapes's Achievements

141

Reputation

  1. Chatham House and the usual suspects warned about monkey pox back in 2019 British scientists warned monkeypox would fill the void left by smallpox three years ago A group of leading British scientists warned three years ago that Monkeypox would fill the void left behind by smallpox, The Telegraph can reveal. Two dozen experts met at the Chatham House think tank’s headquarters in London in June 2019, including academics from the University of Cambridge, UCL and the London School of Tropical Hygiene and Medicine, as well as experts from the Ministry of Defence and Public Health England (now the UK Health Security Agency, or UKHSA). https://uk.yahoo.com/news/british-scientists-warned-monkeypox-fill-150148244.html
  2. It will be a relatively short march, ending at 10 Downing Street.
  3. Worldwide Demo Day UK Some start times are at 12pm. 12noon - Sheffield - Peace Gardens 12noon - Totnes - Rutherford Square 1pm London - BBC Portland Place (12.30pm for children) 1pm Glasgow - Glasgow Green 1pm Manchester - Piccadilly Gardens 1pm Oxford - Bonn Square 1pm Birmingham - Chamberlain Square #ItsNotOverYet There are a whole number of Bills for us to raise awareness about and we have to stay united. #WeWillAllBeThere
  4. PARENTS AND GUARDIANS ARRIVE AT 12:30PM MEET ON THE STEPS OF ALL SOULS, LANGHAM PLACE ADJACENT TO BBC Calling families, parents and guardians; World Wide Rally For Freedom has always focussed on Our Children and been a family friendly rally and now, we are asking Our Children to Lead our March! As well as leading the March, we would like Our Children to participate in an activity we have planned that will send a message to the government! We did it for the NHS; sending a strong message contributing to overturning jab mandates, and we will do it #ForOurChildren If Parents and Guardians have any questions please join this group: t.me/ForOurChildrenWWD #ForOurChildren #StandAgainstTyranny #WorldWideDemo
  5. STAND FOR OUR CHILDREN Our Children are in danger, Our Children are being jabbed with an experimental ‘vaccine’: WE MUST STAND FOR OUR CHILDREN and give them the future they deserve. If the cabal have the children in their camp, they have humanity… they have our future doctors, nurses and scientists… and they have every generation after that. WE NEED TO SAVE OUR CHILDREN IN ORDER TO SAVE HUMANITY! #ForOurChildren #StandAgainstTyranny #WorldWideDemo We are raising a small amount to ensure we can send a message to the government! Additionally, ‘noisy’ protest will soon be ‘illegal’ and we need to make as much noise as possible! Donations can be made here – paying ‘friends or family’: https://paypal.me/WWDLondon2022 Or via CoviLeaks – information at the bottom of the homepage: www.CoviLeaks.co.uk Or email: [email protected] Thank You
  6. On March 5th 2022, just over a week after the Russian invasion, BBC1 aired the first episode of the final series of “Killing Eve”, about a heartless Russian psychopathic assassin who is pursued by a MI5 agent. The show was based on the 2017 novel “Codename Villanelle” and produced by Sid Gentle Films Ltd for BBC America. On March 26th, Channel 4 showed the first episode of a 2-part documentary, “Chernobyl: The New Evidence”, exploring recently de-classified KGB files that reveal that the explosion was preceded by cover-ups. On April 3rd, BBC2 broadcasted the 1st episode of a 2-part documentary on the ‘Cold War’ relationship between American President Ronald Reagan and British PM Margaret Thatcher, entitled “Thatcher and Reagan: A Very Special Relationship”, presented by Thatcher’s official biographer CHARLES MOORE who 2 days earlier had an article on Ukraine published in “The Telegraph” newspaper (which he once edited): “Ukraine has inspired the West by example to relearn the lessons of Thatcher and Reagan: The British prime minister convinced her US ally that armed aggression must never be allowed to succeed” (April 1st, 2022). Moore’s documentary had been commissioned by the BBC well before the Russian invasion, in November 2021.
  7. This article expands on my brief reference to “Tango With Putin” mentioned in my article “Anti-Russia propaganda in the ‘impartial’ British mainstream media”. The anti-Putin film documentary “Tango with Putin” has an intriguing background with significant Israeli/Jewish connections and even a connection to Putin’s longtime political ally, DMITRY MEDVEDEV. “Tango With Putin” was the BBC’s shorter version of the film “[email protected] this Job” (the @ is intentional), first shown in April 2021 at Russia’s leading ‘independent’ documentary film festival: “ArtDocFest”, which had been founded by the Film Director VITALY MANSKY, who was Jewish, born in Ukraine, and anti-Putin. Although he would become a Russian ‘outsider’ and in ‘exile’, Mansky had originally been an ‘insider’ when Putin first became President back in 2000. Back then, Mansky worked at the state-controlled television channel, RUSSIA 1, as head of documentaries, thereby giving him access to many high-profile politicians. Mansky was commissioned to shoot a PR film for Putin, as well as biographical movies of Mikhail Gorbachev and Boris Yeltsin, during the country’s transition at the turn of the century. Mansky would later turn his film footage into a feature length profile of Putin in 2018: “Putin’s Witnesses”. Bizarrely, Mansky was allowed by the North Korean government to film and direct a positive documentary on life in North Korea, but only if it was scripted by the government, called “Under the Sun” (2015). However, he subverted the government’s intent of the film by showing the Koreans behaving like robots. Strangely, the government still approved the draft version of the film. Had they been infiltrated by Western influence? They did protest, however, when they saw the finished version that contained unapproved footage. “[email protected] This Job” had subsequent screenings abroad in 2021 at film festivals in Poland, USA, etc. The American screening occurred at the New York based “DOC NYC”, America's largest documentary film festival, which was founded by the Jewish filmmaker and producer RAPHAELA NEIHAUSEN. Coincidentally or not, the British premiere of “[email protected] this Job” at cinemas was on the same day as the Russian invasion of Ukraine – February 24th. A couple of days earlier there was a British review of the film in “The Guardian”. Click below for the article. https://www.theguardian.com/film/2022/feb/22/fck-this-job-review-optimism-in-short-supply-at-putins-least-favourite-tv-channel So, who made this documentary, and why? A photograph of a glamorous, alluring ‘party girl’ wearing a pink shoulderless top and no bra (you can see 2 small bumps) is the centerpiece of the official advert for the film, which says about her: “Natasha, 35, is a newly rich, successful woman looking for fame, reputation, and the realization of her dreams. She decides to launch an independent TV station in Putin's Russia. Natasha hires oppositional reporters and minorities and her "baby" quickly becomes the lone island of political and sexual freedom. Dozhd TV (also known as TV Rain) is the only independent news TV station that has survived Putin's rule. Back then, this woman couldn't have known she would fight on the frontlines of the war between Truth and Propaganda and lose all her money. She did not think she would become a 'foreign agent' in her own country.” Natasha, aka NATALYA (the names are interchangeable), said that her TV channel (DOZHD, which is Russian for “rain”) was originally meant to be an optimistic ‘Western style’ “...cultural, intellectual, lifestyle channel...” so it seems to me a bit suspicious that it quickly took on a new political mission: to broadcast the events unfolding in Putin’s Russia ignored by its’ state-run channels. Also, how did DOZHD (aka “TV Rain”) remain a thorn in Putin’s side for so long? It was eventually shut down at the start of the invasion of Ukraine in 2022. Showbusiness and Politics have overlapped many times before, e.g., American Presidents Reagan (a movie actor) and Trump (reality TV star); Ukrainian President Zelensky (actor and comedian). Three standup comedians hosted the not-very-impartial British satirical TV show “The Last Leg” (shown on Channel 4, a public service broadcaster), which had declared Putin to be their ‘dick of the year’ in 2013. “The Last Leg” began as a popular comedic commentary on the 2012 Paralympics, pondering over the highlights and discussing some taboos related to disability. Zelensky began his career studying law at university, then moved into comedy, as you do. He co-created a TV production company that would produce the suspiciously prescient TV political satire that he starred in: “Servant of the People”, in which he played an everyman who unwittingly becomes President of Ukraine. His TV production company, KVARTAL 95 STUDIO, seeded the political party that would get him elected for real as President. His former university student friend IVAN BAKANOV was a long-time political ally who led Zelensky’s political party before becoming the head of the Security Service of Ukraine. Back to Natasha, who is NATASHA SINDEYEVA (or Sindeeva), once a fixture in Russian style magazines and a “dancing queen” of Moscow’s elite party circuit. Early in her career, well before Putin’s Presidency, she established contacts with future key figures in the Russian media market when she was the personal assistant of an influential Russian socialite and show business promoter, radio host and video producer: PAVEL VASHCHEKIN. Sindeyeva knew SERGEI KOZHEVNIKOV, the founder of the RUSSIAN MEDIA GROUP, who had previously co-founded a radio station with a member of the Russian FEDERATION COUNCIL – VITALY BOGDANOV. Sindeyeva was recruited by her first husband DMITRY SAVITSKY to create what would become a successful radio station: SILVER RAIN. Sindeyeva’s third husband was a wealthy Russian banker, ALEXANDER VINOKUROV (not to be confused with his namesake who was CEO of A1), whom she first met in 2005 – so we are told – at a football match at the famous CHELSEA FC, then owned by the famous Jewish-Russian billionaire, ROMAN ABRAMOVICH, who would be one of the oligarchs sanctioned by the UK government over the 2022 Russian invasion of Ukraine. Abramovich had been a Kremlin insider ever since the days of President Yeltsin when he moved into an apartment inside the Kremlin at the invitation of the Yeltsin family. Abramovich became one of Putin's closest confidants, allegedly, though he denied this. Vinokurov invested in Dozhd and invested in – along with Natasha – the Russian online magazine “Republic”, which had been founded by Vinokurov’s ex-banking colleague, LEONID BERSHIDSKY, a Jewish anti-Putin journalist with significant ‘Western’ connections. Although born in Moscow, Bershidsky worked at American media outlets. Bershidsky, during the invasion of Ukraine in 2022, worked as a columnist for the New York based news agency BLOOMBERG NEWS. Bershidsky was the founding editor-in-chief of Russia's top business daily, VEDOMOSTI, an anti-Putin project created by Western media outlets such as the FINANCIAL TIMES (British) and the WALL STREET JOURNAL (American). Bershidsky was the first publisher of the Russian edition of FORBES magazine (American). Dozhd was founded in 2008, the same year that Putin’s Presidency ended, succeeded by his longtime ally DMITRY MEDVEDEV who installed Putin as Prime Minister. This surprised some observers because Medvedev’s public stance was more Liberal, more Western; a ‘moderniser’, but to me it’s not a surprise because the duo were 2 sides of the same coin; a ‘good cop – bad cop’ relationship. Medvedev seemingly boosted his ‘moderniser’ credentials by officially visiting Dozhd in 2011, shown around their Moscow studio by Natasha. The visit would contribute to Dozhd’s success. However, the following year (2012) the duo reversed roles when Putin became President again and Medvedev became Prime Minister, and Putin was not a fan of Dozhd. Natasha said that Medvedev’s visit had been arranged via her friend, Medvedev’s press secretary NATALYA TIMAKOVA, who previously had served Putin as his First Deputy Press Attache and as Head of the Presidential Press and Information Office. Timakova worked at the influential ‘Western’-style Russian newspaper KOMMERSANT, as did the Dozhd founding editor-in-chief, MIKHAIL ZYGAR. Kommersant had wealthy owners with Putin connections, e.g., BORIS BEREZOVSKY, an intimate of Yeltsin. Berezovsky had originally backed Putin’s rise to the Presidency, but quickly came to regret that support when Putin started cracking down on rich oligarchs. In 2006, Berezovsky sold Kommersant to his rich Jewish-Georgian business partner, BADRI PATARKATSISHVILI, who quickly sold Kommersant to one of the world’s wealthiest individuals, ALISHER USMANOV, considered to be pro-Putin and who would be sanctioned by the European Union and the US government in response to the 2022 Russian invasion of Ukraine; allegedly one of Putin’s favorite oligarchs. Usmanov worked with Medvedev at Russia's state-owned gas company GAZPROM. Usmanov had considerable investments in Facebook and Twitter thanks to his collaboration with the Jewish Russian entrepreneur YURI MILNER, described as one of the world's most influential Information Technology investors. Milner gained Israeli citizenship. Milner would team up with Facebook co-founder MARK ZUCKERBERG (Jewish) when Zuckerberg and Milner and others co-founded the prize-giving organisation, BREAKTHROUGH PRIZE, and were on the board of its’ offshoot organisation, BREAKTHROUGH INITIATIVES. Also involved were the Jewish Russian co-founder of GOOGLE, SERGEY BRIN, and Brin’s wife ANNE WOJCICKI (Jewish mother). Wojcicki’s sister SUSAN was the CEO of YOUTUBE. Returning to the subject of Dozhd; it’s founding editor, the aforementioned MIKHAIL ZYGAR, worked at the Russian version of the American magazine “Newsweek” as its’ political editor. Zygar was a TED Speaker and a TED Fellow. Zygar authored a bestseller in Russia about Putin's inner circle, "All the Kremlin's Men", written after he obtained rare access to Kremlin insiders. Another Dozhd editor-in-chief was ROMAN BADANIN, who was editor-in-chief of the Russian version of the American magazine “Forbes”. Badanin was a researcher at the ‘independent’ Russian think tank, THE GORBACHEV FOUNDATION, set up by the former Russian President and ‘moderniser’ MIKHAIL GORBACHEV. Another founding owner of Dozhd (albeit with a small holding) was the Jewish lady who would direct “[email protected] This Job” and be one of its’ co-producers: VERA KRICHEVSKAYA, yet another Jewish Russian critic of Putin. Krichevskaya’s film production company for “[email protected] this Job”, SIX DAYS FILMS, was based in London and involved a Russian man whom I have struggled to identify, because the photo of him on the CINANDO film networking website (which I don’t belong to; it costs too much) is that of a Russian tycoon with a similar name. The name listed is ALEXEY LEONID REZNIKOVICH, but Cinando’s photo is that of someone with a different middle name, ALEXEY MIKHAYLOVITCH REZNIKOVICH, a Russian business tycoon. Here’s the Cinando listing: https://cinando.com/en/People/reznikovich_alexey_leonid_610674/Detail Are they one and the same man, or relatives? It’s possible because: 1) the tycoon had a son called LEONID (the middle name of the other Reznikovich). 2) the tycoon lived in London, home of Six Days Films. 3) the tycoon and his son Leonid were trustees of a London-based charitable foundation (CASE) supporting initiatives in culture and the arts. 4) the tycoon’s Ukrainian father, MIKHAIL REZNIKOVICH, was an artistic director of a National Theatre in Kiev, Ukraine. 5) the tycoon produced a Russian feature film, “Cold Tango” (note the word TANGO, as in “Tango with Putin”), written and directed by his father-in-law, the Oscar-nominated director PAVEL CHUKRAY. Chukray had been invited by legendary Jewish film director STEVEN SPIELBERG to participate in his project: “Broken Silence” (2002), an international documentary mini-series about the holocaust. Chukray wrote/directed the appropriately named film, “A Driver for Vera” (did he get the name from Vera Krichevskaya?) 6) the tycoon’s wife, ANASTASIA (daughter of Chukray and an actress and TV presenter) teamed up with a Dozhd TV host, FILIPP DZYADKO, when she funded the creation of Dzyadko’s internet education platform, ARZAMAS, which was sponsored/partnered by the UK government-backed BRITISH COUNCIL, of which the latter was criticised for being a ‘soft power’ extension of UK foreign policy, as well as a tool for propaganda. In their Dozhd TV show, Dzyadko and his 2 brothers became three of the most recognizable faces of Moscow's liberal opposition to Putin. Dzyadko spoke as an ‘expert’ on Russia at a Summer Symposium at an American graduate school in 2019 alongside other ‘experts’ such as JON FINER who worked at the influential American think tank - the CFR (Council on Foreign Relations) - as an adjunct senior fellow for U.S. foreign policy. Previously, Finer had been at the U.S. Department of State as the chief of staff and director of policy planning. The aforementioned graduate school is The Middlebury Institute of International Studies at Monterey, which hosts The Monterey Summer Symposium on Russia, funded by the Carnegie Corporation of New York. Dzyadko spoke again at the Symposium in 2021 – albeit online, due to the ‘pandemic’ - also attended by the CFR President RICHARD HAASS who spoke at the symposium’s Opening Plenary Panel: The World, 2021. Haass was a prominent voice on American foreign policy, having spent many years at the US Government. Haass was one of numerous Jewish people occupying top jobs at the CFR. Don’t shoot the messenger! If I’m right about the tycoon ALEXEY MIKHAYLOVITCH REZNIKOVICH being an investor in Six Days Films, this adds a bit of spice. Reznikovich lived in Ukraine, where he did his military service. He attended the WEF’s Davos Summit in 2013. He was a Partner in MCKINSEY & CO. He chaired the Russian telecoms company VIMPELCOM (later called VEON), co-founded by a Jewish Russian, DMITRY ZIMIN, whose ZIMIN FOUNDATION set up research institutes in Israel. Veon’s Jewish Russian billionaire board member, MIKHAIL FRIDMAN (Ukraine born), resigned in 2022 after being sanctioned by the Council of Europe because of his alleged ties to Putin, though he denied this. He also resigned from another company that employed Reznikovich: LetterOne, a subsidiary of ALFA, where Reznikovich also served (several roles). Alfa Group, one of Russia's largest privately owned investment groups, was co-founded by Fridman, who was a CFR member (on its’ International Advisory Board). Fridman donated much money to Jewish charities. In London, Reznikovich served at a LetterOne subsidiary: L1 Technology, as its’ Managing Director. Other notable LetterOne employees included the British Petroleum CEO, JOHN BROWNE (Baron Browne), and the highly connected ex-Swedish PM CARL BILDT (Trilateral Commission member) who was an adviser to Ukraine’s President (not Zelensky). Back to Dozhd co-owner Vera Krichevskaya. She collaborated with the Jewish Dozhd TV presenter, MIKHAIL FISHMAN, on the film documentary “The Man Who Was Too Free”. Fishman worked for several ‘Western’ media outlets in Russia, such as Kommersant; “Newsweek” (Russian version); “The Moscow Times” (editor-in-chief). Vera moved to London in 2014, just after Russia annexed Crimea (Ukraine). “[email protected] This Job” had been scheduled for its’ Russian cinema premiere in Moscow on March 2nd 2022, but the Russian invasion of Ukraine a week earlier resulted in its’ cancellation nationwide and the shutdown of Dozhd. Thereafter, Vera tried to resume operations in Tel Aviv in Israel. Other “[email protected] This Job” producers included the UK based ROAST BEEF PRODUCTIONS, whose 2 heads were: - 1. MIKE LERNER - award winning, Oscar-Nominated Producer; made films for the BBC, Channel 4, BFI (British Film Institute), HBO, PBS, Discovery Channel. 2. MARTIN HERRING - worked with the BBC, Channel Four and Discovery. “[email protected] This Job” executive producer JESS SEARCH worked at Channel Four as a Commissioning Editor in the documentaries department. Jess Search co-founded and was Chief Executive of a Channel 4-funded creation: DOC SOCIETY, Britain's first documentary foundation, whose partners/supporters have included the BBC, Google, FORD FOUNDATION, Open Society (George Soros), BFI (British Film Institute), BRITISH COUNCIL, SKOLL FOUNDATION. The last one in the list, the Skoll Foundation (created by the Jewish President of eBay, JEFF SKOLL), is relevant here because Jess Search acted as an interviewer/moderator for the annual SKOLL WORLD FORUM on Social Entrepreneurship, which usually took place in Oxford. For the 2021 Skoll World Forum, Jess Search’s interview with AUDREY TANG was preceded by Jess walking through Oxford whilst wearing a mask (a ‘pandemic’ year). Jess was Chair of Trustees of IPPR, an influential UK centre-left ‘think tank’. Jess co-founded SHOOTING PEOPLE, an international social network for independent filmmakers. Her fellow co-founder CATH LE COUTEUR (a BBC employee at BBC Imagineering) attended a Rockefeller Foundation residency programme in 2012 at its’ Bellagio Centre at Lake Como, Italy. Jess Search’s fellow Doc Society employee, SANDRA WHIPHAM (its’ Director) was another “[email protected] This Job” executive producer. A Doc Society Non-executive board member, MANDY CHANG, headed the BBC’s “Storyville” documentary features strand, which would later air the BBC’s shorter version of “[email protected] This Job”: “Tango With Putin: Storyville”, but under a different head, PHILIPPA KOWARSKY. Would you be surprised if I said that Philippa Kowarsky was from Israel? Don’t shoot the messenger! Kowarsky announced the documentary a month before the Russian invasion, in January 2022, one of 8 Storyville documentaries to be shown by the BBC in 2022. Kowarsky co-founded the Israeli film firm CINEPHIL (based in Tel Aviv). Other anti-Russia documentaries by Storyville aired in March 2022: 1) “The Distant Barking of Dogs”, about the impact of a previous conflict in Ukraine, in 2014, when pro-Russian separatists fought government forces in the Donbas region of Ukraine. “The Distant Barking of Dogs” was broadcast on BBC4 on March 23rd 2022, earlier than had been originally scheduled in order to make it more topical (according to the BBC’s “Radio Times”). 2) “The Earth is Blue as an Orange” (aired on BBC4 on March 30th 2022), about a family living under siege in the Donbas region of Ukraine in the late 2010s. Intriguingly, the documentary’s Ukrainian director, IRYNA TSILYK, refused an award in 2020 from President Zelensky, claiming that she was "just starting my career in film directing" and that she considered it "inappropriate to accept such awards with a light heart in times of uncertainty, when many of my colleagues from the film community were offended by the unjust actions of the current government."
  8. Note - this article is NOT meant to be outright support for the Russian government, nor for President Putin nor the 2022 Russian invasion of Ukraine, but instead focusses on the overly simplistic, blatant Hollywood-style propaganda that has portrayed Putin and Russia as the ‘boo-hiss’ villains, and portrayed President Zelensky and his allies as the ‘heroes’. A couple of weeks after the Russian invasion of Ukraine, there were quite a few programmes on mainstream British TV and Radio (supposedly ‘impartial’) that had an anti-Russia theme, but some of which were made before - and scheduled before - the start of the invasion (February 24th 2022). For example, 10 days after the invasion, on March 6th 2022, one of Britain’s supposedly ‘impartial’ public service broadcasters – ITV - aired the first episode of their modern version of the ‘Cold War’ spy thriller, “The Ipcress File”, based on the 1962 novel of the same name. ITV had announced their decision to make the series back in December 2020. Filming started in early 2021, so the ‘pandemic’ obviously wasn’t a problem for them. A “Guardian” newspaper review of the first episode noted the contemporary resonance: “The Ipcress File review – a working-class hero takes on the might of Russia” (STUART JEFFRIES, March 6th 2022, “The Guardian”). “ITV’s reboot of Len Deighton’s cold war spy thriller has Joe Cole as Harry Palmer sorting out the mess left by public school boys. Sound familiar?” “One of our scientists is missing. He’s been kidnapped from the Aldermaston Atomic Weapons Research Establishment, possibly by Kremlin minions who want him to tell them how to make a neutron bomb 3,000 times more destructive than the one that hit Hiroshima. I’m not saying Nato’s nuclear secrets are poised to fall into the lap of a latter-day Napoleon overcompensating for his shortcomings with military barbarism, but it’s too soon to rule out the possibility.” “Thankfully, this is a TV review not a news story, but the contemporary resonances are unmissable, even if the makers of this six-part adaptation of Len Deighton’s 1962 thriller couldn’t have envisaged their audience would be playing extras in a real-life cold war sequel.” “What makes The Ipcress File worth reviving is that now, as then, the Etonian death grip on politics and public service imperils Britain more than any tooled-up Russian.” Here’s the link to the full article: https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2022/mar/06/the-ipcress-file-review-a-working-class-hero-takes-on-the-might-of-russia Note in the above article the anti-Boris Johnson/anti-Tory/anti-Right-Wing comment by the “Guardian” journalist (a centre-left newspaper), which is another common theme at the moment in the ‘impartial’ British media, thereby making it more likely that a General Election would be won by the centre-left Labour Party. On March 11th, ITV broadcast the anti-Russia movie “Rocky IV” (at 10-45pm), but not in isolation, instead following on from earlier broadcasts in February and March of the whole “Rocky” series. “Rocky IV”, released in 1985 when the ‘Cold War’ was still going, features the ‘evil’ Russian boxer IVAN DRAGO. A curious bit of honesty about media bias towards Ukraine was in the BBC’s TV and radio listings magazine “Radio Times”, in an article provocatively titled “Should TV news take sides?” (April 9th 2022). Written by a former BBC trainee, STEWART PURVIS (CBE), who also was an executive (‘Partner’) at the UK’s media regulator OFCOM, the subtitle was “I worry when broadcasters stand with Ukraine against Russia”. Purvis wrote that he fully supported Ukraine, and that he had actually helped Ukrainian TV journalists back in 2005 to embrace Western ways, but, he wrote, “...I wonder if we are becoming intolerant of anything outside consensus viewpoints? Or maybe I’m the only viewer who’s a bit squeamish that we now don’t seem to practice what I used to preach”. I wonder if Purvis had an ulterior motive for his article, because he had a long career in mainstream TV news, becoming Chief Executive and Editor-in-Chief of ITN (ITN produces the daily news programmes for ITV, Channel 4 and Channel 5 in the UK). During his time heading ITN, Purvis was President of the international news channel, EURONEWS (set up by the EUROPEAN BROADCASTING UNION). Purvis helped to launch EuroNews into Russia as that country’s first international rolling news channel in Russian on terrestrial television. Purvis was a non-executive Director of Channel 4. Purvis’ article seems to me to blame national governments for much biased news reporting, suggesting to me that he could be a globalist. He wrote: “This is all part of a global battle for “soft power”, in which states use their broadcasters to compete for influence around the world.” Just a week after the Russian invasion, on March 2nd 2022, the BBC aired an anti-Putin documentary that had already been shown the year before in Russia and other countries: “Tango with Putin: Storyville”, which had been originally scheduled by the BBC for a week later (9th March), according to the magazine “Broadcast”: “BBC brings forward Storyville [documentary] about rebel Russian journalists” “The BBC has brought forward the TX [transmission] date of a Storyville doc about anti-Putin Russian journalists in light of the ongoing events in Ukraine. Tango with Putin from London-based indies [independent film producers] Roast Beef Productions and Six Days, was originally set to air next week, but will air tonight at 10pm on BBC4.” (By Ellie Kahn, 2 March 2022). Here’s the full online article by “Broadcast”: https://www.broadcastnow.co.uk/bbc/bbc-brings-forward-storyville-about-rebel-russian-journalists/5168254.article “Tango with Putin” was repeated on BBC2 on March 24th 2022. “Tango with Putin” has an intriguing background with significant Israeli/Jewish connections and even a connection to Putin’s longtime political ally, DMITRY MEDVEDEV, so I will deal with it separately in another article: “Tango With Putin”. On March 9th 2022, BBC4 cancelled the evening broadcast of 2 Russia-themed programmes; one of them was the aforementioned “Tango With Putin” that had been moved to a week earlier. The other program was “Russia on Four Wheels”: a travel documentary in which BBC presenters explored the different sides of Russia, e.g., its’ very wealthy capitalists. On March 11th, Channel 4’s highly biased satirical show “The Last Leg” flew the Ukraine flag quite literally, as its’ flag sat prominently displayed on the desk of host Adam Hills. On March 11th, BBC Radio 4’s satirical show “The Now Show” pointed out that Boris Johnson admired Putin, but not politically. On March 15th, BBC4 repeated an episode of the 1980s BBC political sitcom series, “Yes, Prime Minister”, in which MI5 reveals that a former head was working for the Russians. That episode, “One of Us” (Series 1, episode 8), was broadcast in sequence, thus the first episode of the series had been broadcast back in January 2022, well before the Russian invasion. That first episode, “The Grand Design”, originally aired in 1986 during the Cold War, includes a discussion of Russia’s superior military forces compared to Britain’s forces. “The Grand Design” got repeated again on March 19th, but within a long radio documentary (“Hackers and Humphreys All”) originally aired in 2016. Another episode of “Yes, Prime Minister” with a Russian theme was aired on March 22nd. In “Man Overboard” (series 2, episode 1), the opening scene involves a discussion about a hypothetical Russian invasion of Britain. On March 18th, Channel 5 (another public service broadcaster) showed 2 Russia-themed programmes in succession; first was a documentary on the remains of the Russian site of the nuclear power plant in CHERNOBYL that exploded in 1986: “Inside Chernobyl with Ben Fogle”; second was the Cold War movie, “The Hunt for Red October”, about a rogue Russian naval captain who wishes to defect to the USA. More to come...
  9. Does anyone have any views/experience of the CLC's own currency?
  10. The March will take approximately 1 hour 30 Mins. Calling at: Pentonville Angel Islington Prebend Street We will then arrive at the location of Shoreditch Park for The Freedom Fair!
  11. Here is the UN's announcement. https://news.un.org/en/story/2022/04/1116682
  12. Unite For Freedom March followed by a Freedom Fair 1PM KINGS CROSS LONDON We are marching to raise awareness of the solutions to cost of living crisis. People are going cold & hungry, this cannot be accepted and we want to empower people to take action to tackle these outrageous policies that are killing people. The solutions are outlined in the Heat and Eat briefing document. There are leaflets & stickers that can be downloaded at saveourrights.uk/resources to help raise awareness & enable people to take action themselves. While tackling the current issues we also want to enable all to start living in a new, healthier way & embody a new, brighter future. Therefore at the end location there will be a Freedom Fair with stalls of products, information, services that will give real solutions to our problems. From water systems to home education & so on. We want to support as many people as possible with the work they’re doing in this movement so if you would like to bring a stall please email the UFF email address Calling all awakened business owners, service, product and information providers, speakers and community project managers/members! Email here to make enquiries and reserve your stall spot at the Freedom Fair! [email protected] Note to those intending coming via Euston train station - check for bus replacement services.
  13. I don't think it's coincidence that the New Age promotion of an imminent 'spiritual' transcendence is happening at the same time as the technological transhumanism movement. Both are connected, I believe, and are part of the the Ruling Elite's plan to destroy our individuality, rendering us 'cogs in the machine', submitting to a 'higher mind'.
  14. My supplier's website (Bulb) didn't crash, but it put me in a queue for 3 hours, keeping me in suspense till midnight as it looked as if I might be able to submit a reading just before midnight. Of course, that didn't happen, and by a remarkable 'coincidence' the site became accessible 10 minutes after midnight.
×
×
  • Create New...